Re: 1.8T 1999r. ma wyciszenie pod przednią klapą ?
Zamieszczone przez maru123
tak jak w temacie czy 1.8T 1999r. ma wyciszenie pod przednią klapą ? czy z tym rzeczywiście jest ciszej? co to wogóle daje?
Może nie mieć. Moja 1.8 TSI nie ma. Mocno się zdziwiłem i też chętnie się dowiem, czy to coś da, bo instalacja tej maty kosztuje niewiele, a jeśli wyciszy, to bym to zrobił.
W 2,0 z 2000r. jest taka mata, i mogę powiedzieć, że na deptaku można z tyłu podjechać do spacerowiczy na około 2m, i dopiero wtedy się oglądają. Ogólnie, w środku jest bardzo cicho, a w ruchu miejskim, gdy trzeba się zatrzymać, to miałem pytania od pasażerów dlaczego silnik zgasł.
maru123, firmowo nie ma, ja sobie zakupilem i zamontowalem. Moze jest troche ciszej (silnik i tak jest cichy), ale w koncu maska nie ma szoku termicznego jak sie jedzie i nagle zaczyna padac snieg czy deszcz (bez tej maty duza czesc ciepla idzie w maske, a tak to w chlodnice).
1.8T w Octavii nie jest cichy - jest glosny jak cholera na wyzszych obrotach a na dole niekulturalny. Do szalu doprowadza mnie to nieszczesne cykanie a pozyzej 150 km/h nie da sie w aucie normalnie rozmawiac. Jesli istnieje jakies wygluszenie przedzialu silnikowego, ktore moznaby zastosowac, bylbym bardzo zainteresowany.
Cube, u mnie przy 150km/h to nie tyle silnik jest glosny co oplywajace powietrze. IMHO nie jest tak zle, nowa c-klasa c180 kompressor wiele cichsza nie byla
W 2,0 z 2000r. jest taka mata, i mogę powiedzieć, że na deptaku można z tyłu podjechać do spacerowiczy na około 2m, i dopiero wtedy się oglądają. Ogólnie, w środku jest bardzo cicho, a w ruchu miejskim, gdy trzeba się zatrzymać, to miałem pytania od pasażerów dlaczego silnik zgasł.
Ja w 2.0 z 2000r. APK też mam wyciszenie, a w 2.0 AZJ 2003r. już nie mam. APK pomimo wyciszenia jest i tak głośniejszy troszkę od AZJ.
bez tej maty duza czesc ciepla idzie w maske, a tak to w chlodnice
czyli temperatura z silnika jest pochłaniana że tak powiem przez blachę maski i mniej idzie na chłodnicę? o temperaturze nie pomyślałem bardziej chodziło mi owygłuszenie. . . czyli jak? montować czy nie? :roll:
1.8T w Octavii nie jest cichy - jest glosny jak cholera na wyzszych obrotach a na dole niekulturalny. Do szalu doprowadza mnie to nieszczesne cykanie a pozyzej 150 km/h nie da sie w aucie normalnie rozmawiac. Jesli istnieje jakies wygluszenie przedzialu silnikowego, ktore moznaby zastosowac, bylbym bardzo zainteresowany.
Trzeba było kupić Audi...
Pytałem o to samo ze 2 lata temu i doszedłem do wniosku że nie ma sensu montować tego wygłuszenia.
wcale nie jest tak glosno w srodku - przy 220 da sie rozmawiac :wink: ale powietrze faktycznie swiszczy..
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
no dobra dzięki chłopaki w takim razie też nie montuję tego wtgłuszenia za to mam jutro chwilę czasu to zrobię sobie klimatyzowany schowek post już wisi tyle czasu a ja dopiero dziś znalazłem ops:
czyli temperatura z silnika jest pochłaniana że tak powiem przez blachę maski i mniej idzie na chłodnicę? o temperaturze nie pomyślałem bardziej chodziło mi owygłuszenie. . . czyli jak? montować czy nie? :roll:
czesciowo pewnie tak, zwykle jak wjezdzalem na myjnie w chlodny dzien (tak okolo 5C) to widzialem po oblaniu maski woda jak paruje - teraz tego nie ma.
Ja zamontowalem bo jak widzialem te pare z maski to sie zastanawialem jaki wielki "musk" w Skodzie wymyslil, ze jest to zbedne i naraza lakier na takie wahania temperatury. Nawet w Lanosie za 1/2 ceny Octavii dali to wygluszenie/izolacje termiczna.
[ Dodano: Sro 13 Lut, 08 18:24 ] eX, po zamontowaniu tez turbo ladnie slychac
Piotr_T, a wiesz dla czego nie ma seryjnie tego wygłuszenia aby było lepsze chłodzenie komory bo 1.8t dużo ciepła wytwarza
jak ci sie kiedyś to zacznie hajcować to nie mów że masz cicho bo do tego w extremalnym przypadku może dojść
nie ma seryjnie tego wygłuszenia aby było lepsze chłodzenie komory bo 1.8t dużo ciepła
bez przesady :shock: . Przede wszystkim jest to wygłuszenie, a nie izolacja termiczna. Każda benzyna jest pozbawiona kilku płatów izolacji akustycznej w porównaniu z TDI. Za odprowadzanie ciepła z silnika odpowiada przede wszystkim chłodnica, a nie pokrywa silnika. Równie dobrze można by mówić, że dla odprowadzenia ciepła z komory silnika nie montuje się płata izolacji akustycznej pomiędzy komorą a kabiną. 1,6 wytwarza mniej ciepła niż 1,8T, a również nie ma wygłuszenia maski i właśnie izolacji akustycznej między komorą a kabiną (jest tylko termiczna), nawet w Elegance i to zarówno w O1 jak i w O2.
djczas, moge sie zalozyc o te mate wygluszajaca, ze bilans ciepla specjalnie sie nie zalamal to co szlo w maske idze w chlodnice, a ta na malutka nie wyglada. Teraz co prawda jest raczej chlodno, ale zrobilem trase 500km (z jednym krotkim postojem, dosyc intensywna jazda) i nic, o dziwo jak sie podniesie maske i dotknie tej maty to nawet specjalnie goraca nie jest. Zdaje mi sie, ze najwiecej tego ciepla w maske to szlo jak stalem w korku - a wtedy to i tak wentylator sie zalacza i dochladza jak trzeba. Poza tym jakby jakies cuda sie mialy dziac to sadze, ze czujnik temp. zacznie sie przesuwac ponad 90C.
Jak ktoś lubi się pobawić żeby uzyskać konkretny efekt to polecam wyklejenie maski, grodzi i komory silnika tam gdzie się da płytą izolacyjną używaną w chłodnictwie LINK ( trzeba się zalogować, potem wybrać Chłodnictwo, Otuliny Termoizolacyjne, Maty Izolacyjne ). Ma to postać bardzo miękkiej gumowej pianki ( płat 2mx1m grubość 6,10,13 lub 19 mm)gładkiej z wierzchu i porowatej w środku; jest praktycznie niepalne ( po dłuższym przypaleniu płomieniem zamienia się w taki czarny zwęglony proszek bez podsycania ognia ), nie chłonie wilgoci, paliwa i oleju, bo ma zamknięte pory.
W poprzednim aucie ( Seat Cordoba 1,6 75KM ALM < czyli skodowe AEE> ) miałem tym wyklejoną całą komorę silnika ( maskę, gródź, boki, osłonę pod silnikiem itd ) poszło na to 4 m2 tej płyty ( gr. 10mm ) i muszę przyznać, że różnica w głośności wewnątrz samochodu była duża. Na zewnątrz też było ciszej ( okleiłem m. in. denerwująco cykający zawór recyrkulacji spalin ) choć wewnątrz różnica była większa. Radzę wybrać izolację bez warstwy ALU bo lepiej tłumi dźwięk ( choć ta z ALU lepiej odbija ciepło ). Ja u siebie kleiłem to na zwykłą dwustronną taśmę do wykładzin podłogowych i przez cały okres użytkowania ( 4 lata ) nie było żadnych problemów z odklejaniem, przypalaniem, przegrzewaniem itp.
Chyba sobie daruję instalację tych szmat, bo widzę, że to większa rzeźba jest i brakuje nie tylko tego misia na klapie. Trochę szkoda, że tak obtanili, no ale jak ktoś wyżej zauważył, to nie jest Audi. Dzięki za informacje.
Komentarz